søndag 11. oktober 2009

Fotoapparat på slep...

I dag har vi hatt en begivenhetsrik dag :o)

Jeg hadde nemlig latt mitt fotoapparat ligge på stuebordet, med reima hengende ned. Dette syntes jo Shange var veldig spennende, helt til han rev det ned, og det hadde festet seg rundt han. Han pep og løp inn på kjøkkenet, med kamera på slep. Der stoppet han og lot meg ta ta det vekk fra han. Han var litt usikker med en gang, men det gikk fort over.

Dette bildet tok jeg rett etter at Shange hadde slept det rundt. Hunden har det bra og kamera funker... Jippi :o) Da er det bare jeg som må passe på hvor jeg har legger tingene...

På formiddagen fikk vi besøk av mamma, pappa og min nevø Kapeh. Det var veldig hyggelig. Shange sov egentlig det meste av tiden på fanget mitt ;o)
Han lot seg ikke stresse av at mamma og Kapeh kastet ball nesten rett over hodet på han.
Selv om Shange ikke har prøvd buret sitt så mye ennå, så syntes Kapeh det var veldig gøy...




Når besøket vårt dro, tok vi en tur på Ekeberg sletta. Det var første gangen for Shange. Han går nå ganske bra i bånd. Men han syntes det var litt skummelt når vi måtte pasere de vi møtte. Da rygger han litt og piper, og halen er mellom bena.
Når vi kom hjem og gikk ut av bilen har han et avslappet kroppsspråk. Går fint i bånd, er full av liv og lyst. Gla og trygg på vei inn til leiligheten...

Jeg har fått han til å sitte noen ganger i dag, med godbit og skal nå legge på ordet sitt.
Prøvde i tillegg å få øyekontakt med han med godbit, men det fikk vi ikke til nå. Han skjønte ikke hva jeg mente...så han hoppet rundt meg og tok heller litt tak i klærna og håret mitt. Bedre lykke i morgen...

I skrivende stund ligger han tett inntil meg i sofaen :o) For en god følelse...

2 kommentarer:

  1. For en skjønning av en hund du har fått deg. Jeg liker spesielt godt rynkene han har i panna :o)

    Kos dere masse!

    Hilsen fra Kari Anne

    SvarSlett
  2. Kjempe flott hund, men spuper søtt bilde av Kapeh da :-) Åååh...

    Klem fra Victoria.

    SvarSlett